Zigoma İmplant

ZİGOMA İMPLANT NEDİR ?

Zigoma (Elmacık kemiği) implant, üst çene kemiğinde implant yapılamayacak kadar erime olan hastalar için önerilerin bir implant tekniğidir. Zigoma implantı, üst çenesinde yeterli kemiği olmayan, All on Four tekniği uygulanamayacak düzeyde kemik erimesi olmuş hastalara ve sağlıklı her bireye yapılabilmektedir. Yaklaşın 4,5 – 5 santimetre uzunluğunda olan ve özel olarak yapılmış implantlar yapılarak kullanılan bu teknik ile hastalarımıza sabit dişler yapabilmekte ve onları yeniden diş sağlığına kavuşturmaktayız.

Zigoma İmplantın Avantajları Nelerdir?

Zigoma implantın en büyük avantajı yukarıda da belirttiğimiz gibi üst çene kemiği olmadığı için implant yapılamayan hastalara uygulanan bir tedavi yöntemi olmasıdır. Zigoma implant tedavisi ile kemik erimesi olan bu tip hastalarda uzun ve pahalı olan yeni kemik oluşturma işlemine gerek duyulmaz.

Zygoma implantın bir diğer avantajı ise; üst çenesinden kaza geçirmiş veya kanser gibi hastalıklar sonunda çenesi çıkartılmış hastalara da güvenle yapılabilmesidir.

Zigoma İmplant Sonrası Nelere Dikkat Edilmeli?

Zigoma implant  tedavisi gören bir hastanın, normal implant tedavileri sonrası neye dikkat etmesi gerekiyorsa bu teknikte de aynı koşullara dikkat etmesi gerekmektedir.

Bu koşulların başında;

– İlaçların düzenli kullanımı ve doktorun belirttiği süre boyunca sıcak emek yememesi gerekir.
– Yine Zigoma implant tedavisi gören hastaların, kullanacakları geçici protez dönemlerinde hiçbir koşulda sert besinleri tercih etmemesi gerekir. Kalıcı protezlerin yapılması sonrası ise normal bir şekilde besin tüketimine başlayabilirler.
– Bir diğer ve en önemli konulardan biri ise zigoma implant tedavisi için yapılan geçici protezlerde meydana gelebilecek tüm kırık durumlarında, hastalar ivedi bir şekilde diş hekimine gitmeleri gerekir. Aksi taktirde kırık protezler implantın kaybolmasına neden olabilir.