Estetik Diş Hekimliği

Gülüş tasarımı nedir?

Estetik diş hekimliği denilince akla gelen ilk kavramlardan biri ”gülüş tasarımı”dır. Gülüş tasarımı; çeşitli nedenlerle estetik açıdan görünümü bozulan dişler ve diş etlerinin hastaların yüz şekilleri ve gereksinimleri de göz önünde bulundurularak olabildiğince doğal ve güzel bir görünüme kavuşturulması işlemidir. Multidisipliner bir yaklaşım olan gülüş tasarımı, birçok işlemin bir arada uygulanmasıyla gerçekleştirilmektedir

Gülüş tasarımı hangi işlemleri içerir?

Her hastanın estetik gereksinimleri farklı olacağından yapılacak olan işlemler kişiye özel olarak belirlenir. Bu işlemler belirlenirken hastanın; yüz hatları, cinsiyeti, yaşı ve beklentileri gibi faktörler dikkate alınır.

Öncelikle var olan çürük dişler ve diş eti hastalıkları tedavi edilir, diş temizleme işlemleri uygulanır. Sonrasında ise hastaların ihtiyaçlarına göre işlemler belirlenir. Bu işlemler genellikle; gingivektomi adı verilen diş eti estetiği girişimleri, diş beyazlatma (bleaching) yöntemleri, diş eksikliklerinin implant ve protez uygulamalarıyla telafi edilmesi, porselen lamineler ve kaplamalar, zirkonyum kaplamalar ve ortodontik tedaviler (tel tedavisi) olarak sayılabilirler.

Kişiye Özel Gülüş Çeşitleri?

Genel olarak kullanılan ve çok tercih edilen gülüş çeşitleri vardır. Bunlar şöyledir:

Çekici Estetik Gülüş: Bu gülüş için tedavide tercih edilen ön dişleri daha ön plana çıkarmaktır. Bu değişiklik sizlere daha genç ve daha çekici gülüş kazandıracaktır.

Entelektüel Gülüş: Dişlerin aynı seviyeye getirilerek kişiye daha olgun bir gülümseme edası katar.

Sportif Gülüş: Bu gülüşte orta kesici olan dişlerin yan taraflarda bulunan kesici dişlerden uzun olarak tasarlanmasıyla sağlanır.

Gülüş Tasarımı Sonrasındaki Avantajlar?

Daha doğal görünümlü yüz çenesine yakışır dişler elde edilir.

Dişlerin renkleri daha net olur.

Diş etleri daha sağlıklı görünüm kazanır.

Güzel parlayan diş, gülümsemeye kavuşulur.

Dişlerdeki kırıklar düzeltilir.