Ortodonti

Ortodonti Nedir?

Alt ve üst çenenin birbiri ile olan uyumunun düzeltilmesi, dişlerin çeneler üzerindeki doğru konuma yerleştirilmesi, ve iskeletsel olarak profilin düzeltilmesi ile uğraşan diş hekimliği branşıdır. Çapraşık ve kötü konumlanmış dişleri temizlemek daha zor olduğu için, periodontal (dişeti) hastalıklara yakalanma ve diş çürüğüne bağlı olarak dişlerin erken kaybedilmesi riski vardır. Ayrıca çene kaslarında daha fazla baskıya neden olarak; Temporomandibular eklem bozukluklarına ve böylece baş ağrısına, sırtta, ve omuzda ağrıya neden olabilirler. Çapraşık dişler aynı zamanda görünüşünüzü de etkiler. Ortodontik tedavi ile daha sağlıklı bir ağıza, daha etkileyici bir görünüme ve daha uzun süre ağzınızda kalacak dişlere sahip olabilirsiniz. Bu branşda çalışma yapan diş hekimine ortodontist adı verilir. Ortodontist olabilmek için diş hekimliği fakültesinden mezun olduktan sonra ortodonti alanında uzmanlık yapmak gerekmektedir.

Ortodontik Tedaviye İhtiyacım Var mı?

Ortodontik tedavi ihtiyacınızı sadece diş hekimi veya ortodontist belirleyebilir. Kapsamlı medikal ve dental özgeçmişiniz , ağız ve diş muayenesi , çene modellerinizin oluşturulması ve özel bazı röntgen filmleri ve fotoğrafınızın çekilmesi gibi birçok tanı yöntemini içeren bir muayeneden sonra, ortodontik tedaviye ihtiyacınızın olup olmadığı ve yapılacak tedavinin türü belirlenebilir. Aşağıdakiler mevcutsa ortodontik tedaviye ihtiyacınız olabilir:

• Overbite: üst ön dişler alt ön dişleri normale göre daha çok örtmektedir.
  • Overjet: Alt ön dişler üst ön dişlere göre daha önde ya da üst dişler alt dişlere göre daha geride konumlanmıştır.
  • Crossbite (çapraz kapanış):Üst dişler alt dişleri örtmesi gerekirken,bazı yerlerde alt dişler üst dişleri örter.
  • Openbite (açık kapanış): Alt ve üst ön dişler kapanış sırasında birbiri ile temas etmezler.
  • Orta hat kayması: Üst ön dişlerinizin orta hattı alt ön dişlerinizin orta hattı ile çakışmaz.
  • Boşluklar: Diestema diş çekimi nedeniyle ya da doğal olarak dişler arasında boşluklar olması.
  • Çapraşıklık: Çenelerde dişlerin dizilimi için yeterli yer olmaması.

Ortodontik Tedavi Nasıl Yapılır?

Dişleri hareket ettirmek, kasları ya da çenelerin büyümesini etkilemek amacıyla yapılabilecek tedavi sabit ya da hareketli olabilir. Bu tedaviler dişlere veya çenelere çok hafif kuvvetler uygulanarak yapılır. Probleminizin ciddiyetine göre tedavi şekli belirlenir.